L'itinerario eli matkasuunnitelma

Kesäloma lähestyy, joten niin lähestyy mun kolmen viikon loma myös Italiassa. 😎
Ystäväni David
Tästä syystä pikku hiljaa on pitänyt miettiä, että mitä haluan nähdä ja kokea, vaikkakin liian tiukkaa aikataulua en halua, sillä minut tuntevat tietävät, että meen aina fiiliksen pohjalta. Eli jos jostain syystä, jossain haluan viipyä pitempään tai haluan tehdä muutoksia suunnitelmia alkuperäisiin suunnitelmiin, niin annan myös väljyyttä siihen.

Lennän Roomaan 12.7. Lento on Roomassa noin puoli neljä ja olen alkanut kallistua siihen, että sieltä jatkaisinkin Firenzeen, aikaisemmista suunnitelmista poiketen, sillä Firenzestä jäi niin kiva ja positiivinen fiilis, kun olin siellä kaksi vuotta sitten ja tällöin en käynyt missään turistipaikkojen sisällä. Lisäksi minulla on tuttuja Firenzessä aikaisemmalta reissulta, joten voisi olla ihan kivaa vaihtaa heidän kaa kuulumisia. Kuitenkin nähtävää ja kokemista siis vielä löytyisi Firenzestä. Firenzestä voisin tehdä myös päiväreissuja Viareggioon ja viihtyissään Luccan kaupunkiin.

Firenze Duomo yöaikaan

Sunnuntaina 15.7 menisin takaisin Roomaan, sillä 16.7 minulla alkaa viikon kestävä kielikurssi. Näin ollen Roomassakin kerkeisin olemaan ja sitä näkemään varsin hyvin, sillä oppitunteja oli per päivä muistaakseni viisi. Myös BFF eli Mäntti on tulossa Roomaan kielikurssin jälkeen, niin jäisinkin vielä Roomaan hänen kanssaan olemaan, ennenkuin matkani jatkuisi etelän suuntaan, eli Napoliin ja Amalfin rannikolle. Napoli on nyt vielä mietinnässä, että pysähdynkö ollenkaan siellä, sillä olen siellä jo käynyt. Vaikkakin Napolista jäi kaaottinen ja sottainen kuva, jollain lailla kuitenkin se edelleen kiehtoo, joten olen päättänyt että menen Napolin suhteen ihan fiiliksen pohjalta. Päävierailukohteina kuitenkin reissullani tulisi olemaan Positaano ja Capri, sillä niissä olen halunnut vierailla siitä lähtien, kun olen katsonut aikanaan Toscanan auringon alla.

Positaanon lisäksi minulla olisi tarkoitus vierailla muissakin Amalfin rannikon kaupungeissa, eli Amalfissa sekä Ravaellossa. Näiden lisäksi haluaisin käydä maistelemassa Sorrentossa tietenkin limoncelloa, joka on tehty Sorrenton kuuluisista sitruunoista sekä Salernossa. Viimeistään sitten 1.8 palaan Roomaan, koska lento takaisin Suomeen lähtee aikaisten seuraavana aamuna.

No entäs sitten majoitus? Tällä hetkellä suunnitelmana on se, että Firenzessä menisin samaan hostelliin, jossa olin kun olin viimeksi siellä. Roomassa taas kielikurssi viikon majoittuisin kielikurssin järjestämässä majoituksessa, sillä se on selkeästi halvin vaihtoehto. Ja kun Mäntti tulee Roomaan niin häneen kanssaan jakaisin sit majoituskustannukset Roomassa, mutta muuten lähden sillä ajatuksella, että majoitun hostelleissa, air bnbssä tai couch surffingin kautta, jotta majoitukseen menee mahdollisimman vähän rahaa, sillä rahaa tulee menemään valitettavasti myös reissaamiseen eri kaupunkien välillä..

Aina kun fiilistelen reissua, vatsa täyttyy perhosista. Oon jotenkin superinnoissani reissusta, mutta samalla kauhusta kankea, sillä en ole koskaan reissannut yksin noin pitkään. Vaihdossa oloa ei voi tähän laskea, sillä silloin minulla on ollut kuitenkin pysyvä osoite ja muut ovat olleet samassa tilanteessa niin on tullut tutustuttua ihan eri tavalla ihmisiin ja yksinäisiä hetkiä ei juurikaan ollut. Myös laukkujen raahaaminen sinne sun tänne (apua Positaanon mäet) ei tunnu omalta itseltäni, vaan tykkäisin että on pitempää joku kohde, josta tekee sitten pikkureissuja sinne tänne lähiseudulle, eli itsellekkin jotain uutta kyllä tämmönen reissaaminen.
Napoli huhtikuussa 2016 

Oon kuitenkin ihan varma, että reissusta tulee ikimuistonen, varmasti niin hyvässä kuin pahassa. Toivottavasti sitä hyvää on kuitenkin enemmän. :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Torinon reissu

Sei la mia città

Kuulumisia Italian maalta: Napoli ja Pompeii